Panter

Panter, een boek dat je leeg laat na het lezen.

Het begint als een zeer kindvriendelijk en onschuldig boek, maar na geloop van tijd begin je te realiseren dat de betekenis van het boek heel ver ligt van wat je eerste zou denken. De illustraties in het boek weerspiegelen heel accuraat de naïviteit en onschuld van een kind.

Het boek begint met een meisje genaamd Kristien die haar "vriend" Panter ontmoet. De Panter begint haar te vertellen over zijn wonderlijke Panterland, maar geleidelijk aan begin je te zien dat het "Panterland" helemaal niet zo prachtig en vrolijk is als Panter beweert.

De schrijver van het boek heet Brecht Evens. Hij is een veelbelovende jonge Vlaamse Schrijver en is bekend geworden door zijn unieke teken-vertelstijl. Evens zijn unieke stijl maakt het boek natuurlijk interessanter om te lezen en daarom geef ik het ook zo'n hoge score. Dit boek toont het grote potentieel aan van Nederlandse graphic novels in de literatuur.

Het boek is zeker het lezen waard en aan te raden aan iedereen die niet graag leest.