Niks cliché!

Emma Janssen 23 augustus 2018
In eerste instantie dacht ik, oh jee, weer zo’n standaard boek waarbij de hoofdpersoon verliefd is op een bandlid en die dan ook uiteindelijk ontmoet. Maar gelukkig was dat niet het geval en heeft het mij zo erg verrasd. Deze gaat zeker in mij top 10 boeken van dit jaar!

Het verhaal gaat over Angel. In haar leven draait het maar om een ding en dat is de band The Ark. Samen met haar fan-vriendin Juliette gat ze naar een optreden toe, niet wetende dat alles wat haar nu op har plaats houdt, zal veranderen.

Jimmy is het bekendste lid van de band. Zijn twee bandleden en zijn opa betekenen alles voor hem. Maar Jimmy kan niet meer genieten van alle aandacht en lijdt hierdoor aan social anxiety.

Als een van de bandleden wordt aangevallen door een fan, verandert alles en kruisen de paden van Angel en Jimmy.

Dit boek is ten eerste heerlijk om te Lexen voor iedereen die zelf fan is van een band of film. Je herkent zoveel dingen uit het ‘fandomleven’ en raakt ook meteen in de ban van The Ark. Daarbij komt dat het heel interessant is om ook een keer het verhaal van het bandlid te lezen en te leren dat beroemd zijn lang niet altijd alles is.

Ook beschrijft heel goed de ‘social anxiety’ en wordt het daardoor heel realistisch neergezet. Zeker nu vind ik het belangrijk dat daar meer mee gedaan wordt en dat het goed en met inlevering wordt verteld.

Al met al was ik heel erg verrasd door dit boek en ik bedank alles hipster instagrams op m’n knieën voor het herhaaldelijk posten van dit boek!

Meer recensies van Emma Janssen