Daverend einde met onverwachte wendingen

Emma Anna 02 oktober 2019 Auteur
Ik heb het boek net uit en ik moet even bijkomen. Toen ik het uiteindelijk dichtsloeg, moest ik huilen. Nooit gedacht dat dit het mooiste boek voor mij van dit jaar zou zijn.
Het eerste boek vond ik eigenlijk helemaal niet zo leuk. Er gebeurde heel weinig en ik vond Alina maar een passief personage. Ik had geen sympathie voor haar en dit bleef zo tot ongeveer de helft van het derde deel. Heel subtiel weet de schrijfster haar personages te ontwikkelen. En wat heb ik genoten van de bijpersonages!
Ik kan met zekerheid zeggen dat ook de Duisterling de beste villain is EVER. Ik hield van hem, ondanks alles wat hij heeft gedaan, en het feit dat Alina het in dat opzicht uiteindelijk met me eens was (in mijn beleving) maakte dat ik toch ook van haar ben gaan houden. En van MAL. En van hun liefde (in het begin vond ik ze dus echt totaal niet OTP). Wat een fantastisch slot van de serie! Superblij dat ik hier mijn tijd in heb gestopt en dit verhaal heb kunnen lezen.
Verder heb ik niet echt woorden. Je moet het gewoon lezen. Ik ben van de wereld gaan houden, het magiesysteem, de vriendschap, de betekenis van liefde, de bijpersonages (echt, ik heb niet vaak dat ik zo gek word op bijpersonages! I loved all of them!) En oooooooooooo, mijn liefste prins Nicolai...….
Ik ben benieuwd of Six of Crows ook zo fantastisch is :)

Meer recensies van Emma Anna