Nederlands

erhanyozgat 13 februari 2020
Toen ik het boek leesde raakte de eerste zin mij al: Valentijn was een jongeman van twintig jaar toen zijn moeder stierf en kort daarop zijn vader stierf en zo stond hij ouderloos op de wereld. Het verhaal begint ook met dat zijn ouders sterven en dat hij nu ouderloos op de wereld staat. Hij heeft wel een diploma, maar hij kan geen werk vinden met zijn diploma. Na een tijd komt er toch iets op zijn pad. Hij hoorde op de radio dat ze een persoon met een goede stemgeluid nodig hebben en zo begint dit geweldige verhaal. Dat hij toevallig Joost ontmoette, iemand die gedichten schrijft voor de krant, toen hij zijn hoofd wilde luchten was volgens mij toch iets te veel geluk hebben. En daarna na een tijd gaat hij zijn hoofd legen op een strand waar hij de liefde van zijn leven ontmoet, Carmen, waarmee hij ook best gekke avonturen meemaakt. Ze hebben ook allebei een druk leven. En na een ongeluk met de auto die werd bestuurd door een andere redacteur van de krant besloten de meeste hun leven te veranderen en het koppel besloot om met het beetje geld dat ze nog hadden naar Finland te gaan.