Op zoek naar het moeilijke evenwicht tussen genieten van alleen zijn en voldoende zinvol sociaal contact

Fabian-vdb 15 september 2021
Het boek gaat voor mij over een eerder op zichzelf gerichte vrouw die graag alleen is en van veel dingen kan genieten als ze alleen is en daar ook bewust voor kiest. Maar haar leven lijkt op gebied van relaties en sociale contacten niet helemaal zoals ze dat zou willen. Ook al heeft ze voldoende sociale contacten, af en toe lijkt ze iets te missen.

Af en toe is haar onzekerheid op gebied van relaties goed voelbaar en is er een deel van haar verklaring te vinden in haar jeugd. De ondertoon dat haar leven goed maar niet helemaal naar wens is, is de ganse tijd goed voelbaar in het boek. En dat is voor mij de grootste kwaliteit van dit boek.

Zelf ben ik ook graag veel alleen en heb ik daarnaast ook voldoende sociale contacten. En toch ervaar ik dezelfde moeilijke zoektocht naar het evenwicht hiertussen. Ik heb het boek heel graag gelezen omdat dit een heel belangrijk thema is in het boek.

De vertelstijl van het boek is eenvoudig. Het boek leest erg vlot. Ik had veel zin om snel verder te lezen in het boek.

Meer recensies van Fabian-vdb