fanny de roy 04 januari 2012
Toen ik de achterflap las, was ik vol verwachtingen van het boek. Helaas zijn deze niet ingelost. Vooral het eerste deel is eerder een opgave om verder te blijven lezen. Het gaat over Geiger ( de martelaar) en zijn assistente Harry , die de website en rekrutering van klanten regelt. En bij een nieuwe opdracht loopt het mis: degene die Geiger moet ondervragen is een kind van 12 jaar (Ezra) en laat het nou net één van zijn regels zijn dat hij geen kinderen doet. Daarom besluit hij hem te redden en ontsnappen ze samen. Natuurlijk blijft dit niet zonder gevolgen. De opdrachtgever is er van overtuigd dat de jongen weet waar zijn vader is. En vinden zullen ze hem en daarom open ze de jacht op hen. Ondertussen kan je ook lezen hoe het komt dat Geiger een martelaar is geworden. Hoe hij zijn jeugd heeft beleefd en af en toe flashback krijgt. in het laatste deel is er wel een beetje spanning en vraag je jezelf af hoe het zou eindigen. Wie gaat er winnen? Wie gaat er dood? De antwoorden laat ik open voor jullie zodat je dit zelf kan ontdekken als je het boek zou willen lezen.

Meer recensies van fanny de roy