Vermakelijk & ontroerend verslag over een zoektocht in de spirituele wereld

Het is niet makkelijk om een grappig, vermakelijk verslag te schrijven over je zoektocht in de spirituele wereld. Wat mij betreft is het Eugène gelukt een eerlijk, inzichtelijk verslag te schrijven van zijn zoektocht. Ik heb gelachen om zijn observaties, zijn schroom herkend, zijn vooroordelen gedeeld en zijn ontwikkelingen gekend.
Zo zit je te schateren om een scherpzinnige woordspeling, zo pak je je zakdoek om zijn verhalen over zoon en moeder.
Dat is knap, ook voor een echte tekstschrijver.
Mee springen in het spirituele is alleen voor de nieuwbakken zoeker of leek, denk ik, maar desalniettemin vond ik het een verfrissend verslag, lekker zonder vernisje hoe we zouden moeten zijn: spiritueel of niet.
Leest heerlijk weg en inspireert om zelf ook wat achtergronden uit te pluizen. Ik ben mee gesprongen en veilig aan de hand meegenomen langs alle avonturen en ontdekkingen.

Meer recensies van FannyvanderHorst