Wat als Darwin fout zat?

FrankVandamme 04 februari 2020
Soms heb je er zo één, een boek dat een diepe indruk nalaat. Waar je na het lezen nog lang over nadenkt. De vorige keer was bij mij De Da Vinci code.
Sheol, de wachtkamer is er ook zo één. Op subtiele wijze maakt Patrick Maes brandhout van alles wat we als vanzelfsprekend houden: de evolutietheorie.
Wat als Darwin het bij het verkeerde eind had en de Bijbel gewoon juist is, dat is het uitgangspunt van dit verhaal.
Ik had nooit gedacht dat men mij aan het twijfelen zou krijgen maar dit wordt zo sterk en onderbouwd gebracht dat ik er toch even niet meer zo zeker van ben.
Akkoord, ik heb hier en daar ook een tikfoutje ontdekt maar dit verhaal is zo spannend en origineel, alleen al daarvoor geef ik een overtuigde vijf sterren.
Ik heb op sociale media gezien dat er een vervolg op til is, laat maar komen, zou ik zeggen.