Zeker waard om te lezen!

GabyBuining 03 april 2024
Al ruim 20 jaar ben ik geïnteresseerd in het boek 'Een cursus in wonderen'.
Iedere keer als het boek weer eens voorbij kwam, bedacht ik wel een reden waarom het helemaal niet handig was om nu zo'n kostbaar, dik boek aan te schaffen, wat je dan ook nog eens iedere dag 'moet' lezen én werken door middel van het werkboek. Zo gingen de jaren voorbij, totdat het boek: 'Ingangen tot een cursus in wonderen' op mijn pad kwam.
Niet al te dik, geen al te ingewikkeld taalgebruik, het lezen waard?

Zeer Zeker! Vooral de inleiding waarin staat dat zoveel meer mensen net als ik al jaren er niet aan toekomen om de cursus daadwerkelijk te gaan lezen/doen, is al zo verhelderend en gerustellend.
Daardoor begreep ik ook meteen dat het heel logisch is om vaker sommige zinnen te lezen om ze oprecht binnen te laten komen. Dat heb ik dus ook zeker gedaan, waardoor er hoofdstukken waren die ik in een flow las en andere hoofdstukken waar ik niet zo makkelijk doorheen kwam. Tijdens sommige hoofdstukken had mijn ego een groter oordeel dan bij andere hoofdstukken.

Wat me het meest heeft geraakt is het hoofdstuk over vergeving. Ik heb al een aantal boeken gelezen over vergeving, maar het écht oprecht begrijpen waarom je dit voor jezelf doet is nog nooit zo duidelijk geworden als in dit boek. Zo bijzonder hoe een boek je inzichten kan geven, gevoelens kan laten toelaten en dat je voelt dat er een keuze is; De keuze tussen angst en liefde...

Als je geïnteresseerd bent in een andere kijk op het (ego) leven en al wat verder bent in zelfontwikkeling is het een prachtige aanvulling op je huidige kennis. Het is zeker niet voor iedereen geschikt, maar als je al niet bekend bent met 'Een cursus in wonderen is' zal dit boek ook niet snel je aandacht trekken of op je pad komen.

5 sterren:
Ben oprecht heel enthousiast, het heeft me echt een inkijkje gegeven in 'Een cursus in wonderen' en ben heel benieuwd naar alle inzichten en groei die nog voor me in het verschiet liggen na het doen van 'Een cursus in wonderen'.