Inzichten

GijsbertWillem 18 oktober 2019
Motivatie is een boek van een man die zich sterk verdiept heeft in het onderwerp. Het geeft inzichten in wat maakt dat men gemotiveerd raakt, een eigen creatie, zorgt een hogere mate van motivatie dan repeterend werk. Dit verklaard wat mij betreft waarom ondernemers vele uren opofferen voor hun droom.

Het boek geeft voorbeelden welke afkomstig zijn uit onderzoek. Het zet je aan tot nadenken over welke stimuli jezelf behoeft om zoveel als mogelijk gemotiveerd te raken. Het maakt een onderscheid tussen intrinsieke en extrinsieke motivatie.

Het boek leest zich relatief makkelijk. Het heeft voor mij niet gezorgd voor nieuwe motivatie, of het anders ontwikkelen van deze. Wel heeft het inzichten gegeven in datgeen men behoevend is om de juiste vorm van motivatie te ontwikkelen. Met name de uitkomsten van externe factoren op de mate van motivatie vond ik boeiend.

Meer recensies van GijsbertWillem