Beetje vaag

Greta Wyma 29 juni 2021
Ik heb dit boek mogen lezen via de Hebban Give Away actie.
Het is van een heel ander genre/formaat dan de boeken van Cilla en Rolf, maar vader en dochter hebben ook een leuk boek afgeleverd.

Emmie heeft zichzelf uitgenodigd op het eiland om de verjaardag van haar jongste broertje te vieren. Dan komen er allerlei herinneringen boven aan de zomer, in het verleden, toen haar oudste broer verdween. Langzamerhand kom je erachter wat er die zomer gebeurt is, al ben je op het eind nog steeds verrast.
Het boek heeft vrij lange hoofdstukken, die gelukkig wel in alinea's zijn opgedeeld. Ik hou namelijk niet zo van lange hoofdstukken.
Het verhaal speelt zich af vanuit 2 verschillende perspectieven, het heden met alle gebeurtenissen die het verleden oprakelen en (in cursief) de gesprekken met een man (je komt er niet precies achter wie hij is) waaruit je als lezers je conclusies kunt trekken.

In het begin van het boek kabbelt het verhaal langzaam voort, aan het eind zie je een stroomversnelling en zie je ineens alles op zijn plaats vallen, terwijl je toch nog af en toe op het verkeerde been wordt gezet.

De karakters worden niet heel erg ver uitgediept, ergens een gemiste kans.

Al met al heb ik mij prima vermaakt met dit boek, al ben ik bang dat ik over enkele maanden de inhoud niet meer precies weet. Vandaar de 3 sterren voor dit boek.

Meer recensies van Greta Wyma