De Matrasdrager - Maria Philippens

hukkelhoven21 17 juni 2020
Ik ben diep getroffen door dit boek. Prachtige stijl, mooi taalgebruik, geen woord teveel of te weinig.
Het omvat 5 verhalen die op het eerste oog los van elkaar staan, maar toch een rode draad bevatten. De hoofdpersonen zijn intelligente mensen
die het oppervlakkig gezien goed doen in het leven en dat ook willen uitdragen. Maar van binnen zijn ze onzeker en houden ze krampachtig
de schone schijn hoog. Het vereist moed om in hun eigen ziel te kijken; het is een worsteling die wonderwel lukt en die hen beter mensen maakt. De onderliggende boodschap: mens, durf in eigen ziel te kijken.
Ik hoop dat Maria Philippens nog lang niet uitgeschreven is. Haar psychologische insteek is van hoog niveau.