Een leuk verhaal en grappig geschreven vanuit flapuit Björk

Ilona 18 oktober 2022 Boekverkoper
"Björk en haar ouders en broer gaan op 'vakantie' bij 'oma eiland'. Zij heeft hulp nodig nadat zij is gevallen en haar bekken heeft gebroken. Björk heeft haar oma nog nooit eerder ontmoet, want zij woont ver weg op een afgelegen eiland. Deze ontmoeting verloopt nogal stroef en Björk komt er al snel achter dat oma heel anders is dan ze zich had voorgesteld en alles er nogal anders aan te gaat op dit eiland. Zo woont iedereen in dezelfde flat, is er bijna geen wifi, moet je fietsen om energie op te wekken en heeft iedereen zo zijn eigen taak in de flat om zich nuttig te maken. Björk hoort dat er tot aan mei geen enkele boot meer heen-en-terug vaart naar het vaste land en dat ze dus genoodzaakt zijn om te overwinteren op het eiland.
Hoe gaan ze deze winter doorkomen zonder spelcomputer en Netflix? Wat is haar broer allemaal aan het doen op de landtong in barre weersomtandigheden, waar er nog een streepje wifi-bereik is? En wie is er in de flat bezig de bewoners dwars te bomen?
Een leuk verhaal en grappig geschreven vanuit flapuit Björk, maar ook thema's die je tegelijkertijd doen nadenken over hoe we ook anders om kunnen gaan met energie en de natuur."

Meer recensies van Ilona