DE ROYALS MAKEN JE KAPOT (ALS JE HET VOLGENDE BOEK NIET SNEL IN JE HANDEN KRIJGT)

ILOVEREADING 04 april 2021
Een paar positieve elementen van het boek: het is erg moeilijk om weg te leggen omdat je in het verhaal wordt gezogen. Ik kan gemakkelijk met Ella meeleven en zou graag willen dat ik even gevatte antwoorden zou hebben op wat er allemaal naar haar hoofd wordt geslingerd. De grote vraag aan het einde van het boek zorgt er voor dat je meteen het vervolg wilt lezen.
Een paar negatieve elementen: doordat Ella vaak seksueel werd geïntimideerd en hier niet echt iets aan deed schept het idee dat het oké is als een jong meisje op die manier wordt geïntimideerd en dat is het niet. Ook is er een scène waarbij Ella gedrogeerd is door iemand en wanneer de broers haar hebben gered overleggen ze wie haar moet gaan bevredigen aangezien ze door de drugs seks wilt hebben. Dit idee is absurd! Ze zouden haar naar het ziekenhuis moeten brengen zodat ze daar geholpen kan worden maar dat deden ze niet. Dat geeft een erg verkeerde indruk over hoe de auteur denkt.
Mijn eindbeslissing over het boek is zeker niet dat het een slecht verhaal is. Het idee van het verhaal is zeker leuk en ondanks mijn paar minpunten moet ik wel zeggen dat ik het anderen zou aanraden. Hierbij moet ik wel zeggen dat jongeren niet moeten denken dat dit de werkelijkheid is. Het neemt niet weg dat ik het volgende deel al heb uitgeleend in de bib en dat ik erg benieuwd ben naar wat er nog allemaal in het gezin gaat gebeuren zoals bijvoorbeeld of Ella terug zal gaan nadat ze is weggelopen en of ze Reed zal vergeven, of dat Reed aan zijn vader gaat vertellen over Brooke en van wie die baby is??!

Meer recensies van ILOVEREADING