Panter is een graphic novel geschreven door Brecht Evens. Ik vond het een heel speciaal boek, ondanks het boek moeilijk te begrijpen was. Na mate van tijd werd het boek duidelijker.

Het boek gaat over een meisje genaamd Kristientje. In het begin van het verhaal sterft de kat van Kristientje. Ze was super verdrietig en zat alleen in haar kamer. Eens haar katje is gestorven, komt er een panter uit haar kast. Op het eerste zicht lijkt de panter heel vriendelijk, maar al snel blijkt dat Panter andere plannen heeft met Kriestintje. Kristientje en Panter kwamen heel goed overeen en ze speelden samen spelletjes. De panter was ook heel denkbeeldig, want hij was enkel aanwezig als haar papa niet in de kamer was. De panter was de kroonprins van het Panterland. Panter vertelde heel veel over Panterland tegen Kristientje. Verder in het verhaal verliest Kristientje haar knuffel, nadat de knuffel haar wou waarschuwen voor Panter. Op het einde van het verhaal geven ze een feest voor de verjaardag van Kriestintje. Op dit feest worden er vrienden van Panter uitgenodigd, maar die vrienden van Panter hadden ook geen goeie bedoelingen met haar.

Ik heb dit boek gekozen omdat ik aangetrokken werd door de creativiteit en de kleuren dat Brecht Evens heeft gebruikt. Zoals er in het artikel wordt gezegd, is Brecht Evens goed in verhalen vertellen en goeie dialogen verzinnen. De grafic novel vind ik heel erg mooi opgemaakt met kleurrijke illustraties geschilderd met waterverf. Wat het boek heel bijzonder maakt is dat de tekst in het boek handgeschreven is door Brecht Evens. Wat heel erg opvalt is dat Brecht Evens geen tekstballonnetjes gebruikt en dat Panter nooit twee keer hetzelfde getekend wordt. Het was de eerste keer dat ik een boek van Brecht Evens heb gelezen en ik moet zeggen dat ik het een heel prettig boek vond. Deze graphic novel is een echte aanrader!

Reacties op: Panter

Panter - Brecht Evens Evens Brecht