Iris Mooren 11 oktober 2012
Ik had best wel een beeld bij dit boek voor ik het ging lezen. Helaas kwam er niet veel van terecht in het boek. Pas op blz. 139 kwam voor mij alles een beetje duidelijk over. Het eerste deel heel veel personages die naar mijn mening niet allemaal heel goed uitgewerkt zijn. De AIVD en Bart Hooft lijn is naar mijn mening te weinig uitgediept. En andere zaken zoals omgevingskenmerken weer te veel. En het had echt een goed verhaal kunnen zijn, want het had verder alle ingredienten voor een goed verhaal. Het plot is verder origineel. Het is een keer iets anders dan een standaard detective met een rechercheur. De hoofdpersoon Pieter Posthumus was de enige persoon in het boek die helder naar voren kwam. Hij komt mij als een sympathieke man over die betrokken is bij zijn medemens. Ik weet op dit moment nog niet zeker of ik een 2de deel zou willen lezen. Toch ben ik wel nieuwsgierig. Misschien dat ik toch nog overgehaald kan worden.

Meer recensies van Iris Mooren