It ends with us , het bekende feel good genre boek!

Isabelleborst 28 oktober 2022
Het boek it ends with us van colleen hoover is een boek waar ik lang naar uit keek om te gaan lezen. Dit boek staat heel bekend in de feel good genre dat is al een van de redenen waarom dit boek mij zo aantrok. Dit boek ging ook heel viraal bij de app tik tok waar ik voornamelijk op kijk en heel veel goede feedback op werd gegeven. Dit gaf me natuurlijk heel hoge verwachtingen van een goede roman waar ik veel passie in wou terug vinden dus besloot ik het boek te gaan halen en direct te gaan lezen!

Na mijn leeservaringen van dit boek wil ik bepaalde punten delen met jullie. Het verhaal , het thema wordt dat goed erin verwerkt? , is het wel zo goed als er wordt over gezegd en geschreven?, Was het aangrijpend en boeiend of is het heel uitgebreid?, …

Ik zal je nu direct de antwoorden hier op geven in mijn recensie over het boek it ends wit hus van colleen hoover. Het was een makkelijk begin om in het verhaal te komen zoals ik het zeg ‘the feeling’ was er gelijk. Ik ging er dus makkelijk doorheen en het was ook zeer een boeiend boek. Het thema van het boek past precies bij het genre wat de acteur heeft uitgekozen. Ik vond wel jammer dat het een typisch verhaal was van deze genre wat het nog al cliché maakt , het meisje Lily werd stapel verliefd op een stoere , knappe kerel die toevallig ook nog is een neurochirurg is maar natuurlijk komt er een dilemma met haar verleden waar het boek dieper op in gaat en er conflicten gaan ontstaan door het verhaal in wat het ook zeer boeiend maakt en spannend om het verder te lezen. De conflicten kunnen ook zeer realistisch zijn voor in de wereld waar we nu in leven wat het ook aangrijpend maakt voor de mensen ook zeker voor de mensen die misschien gelijkenissen hebben met deze personages van dit verhaal.

Ik vind dit persoonlijk natuurlijk een fantastisch boek ook al was het een cliché verhaal was het wel zeer aangrijpend geschreven. Het is aangrijpend , boeiend , niet te uitgebreid , het is kort geschreven maar het omvat wel al de nodige informatie van het verhaal, en ook de personages zijn er ook heel goed in omschreven je kan goed het verschil zien tussen karaktereigenschappen en de hoofdpersonages en de personages op zich. Nu snap ik wel waar al die goede recensies vandaan komen ! Dit zou u wel vaak hebben gehoord maar dit is wel een absolute aanrader om op u boekenlijst te zetten, voor jong en oud.

Meer recensies van Isabelleborst