Meer dan een biografie: een prachtig verhaal!

Jacques57 27 juli 2019
Waar je ook loopt deze zomer, nog overal het onweerstaanbare Ding-a-Dong van Teach-In. Na al die jaren nog steeds een liedje dat mensen vrolijk maakt. Hoe zou het toch met ze gaan? Die muzikanten die zo lekker uitbundig met hun instrument staan te zwaaien en hoe zou het gaan met Getty? Het nieuwe boek van Dave Boomkens geeft op die laatste vraag in ieder geval een prachtig antwoord. Hoe het haar vergaan is na het songfestival in 1975 maar ook over de lange weg daar naartoe. Het boek gaat over meer dan het songfestival. Over het bijzondere leven van Getty Kaspers met daarin het songfestival als een scharnier in een haar leven want daarna veranderde haar leven volledig. Getty verteld het allemaal in het boek ”Een leven lang geleden” En hoewel ik haar nooit heb horen praten leest het boek alsof ze haar levensverhaal aan mij verteld. Dat is ook de verdienste van de schrijver die je het gevoel geeft bij Getty op de bank te zitten. Daarnaast heeft het leven van Getty zoveel onverwachte wendingen dat je door blijft lezen en wil weten hoe het verder gaat. Meer dan een biografie: een prachtig verhaal!

Meer recensies van Jacques57