Janneke 04 mei 2014
"Lexicon leek mij een superboek te worden. De tekst op de achterflap is heel uitnodigend en de boodschap dat je niet dichterbij de perfecte thriller komt, is veelbelovend. Het boek heeft alle ingredi‰nten om inderdaad een veel-sterren boek te worden: boeiend thema, vlotte schrijfstijl... Helaas is het geen gewone thriller, maar meer een science fiction verhaal en daar houd ik niet zo van. Met het idee dat je woorden als wapen kunt gebruiken had het verhaal een heel andere kant op kunnen gaan; een die mij wel zou aanspreken. Wat niet aan mijn leesplezier heeft bijgedragen is het feit dat er geen tijdsaanduidingen boven de hoofdstukken staan. Iemand die voor dood op de weg ligt, heeft een paar bladzijden later geen schrammetje. Lezers die zich daar minder aan storen dan ik, zullen dit mogelijk een goed verhaal vinden, maar ik kom niet verder dan **."

Meer recensies van Janneke