Panter

JasminaDeBuck 08 juni 2021
Niet iedereen is te vertrouwen. Er was een meisje en ze had een poes, maar die was gestorven. Kristientje had veel verdriet. Toen ze uit woede naar haar kamer ging kwam er een panter uit de onderste lade van haar kast. De panter vertelde over Panterland en volgens hem was alles daar perfect. Kristientje vertrouwt hem, maar de panter is een dubbelzinnige personage. Hij heeft de vorm gekregen van een steeds veranderende demon – verleider, vertrouweling en sater in één. Ik vind dat het boek op een kinderboek lijkt, maar inhoudelijk is het boek helemaal het tegenovergestelde van een kinderboek. De tekeningen zijn heel mooi geschilderd met waterverf en worden duidelijk uitgedrukt. De tekst in het boek is handgeschreven door Brecht Evens en dat maakt het boek ook anders. Ik vind het boek zeker een aanrader, want kindermisbruik wordt op een artistieke manier voorgesteld door tekeningen. Panters liegen nooit zogezegd, maar in dit boek bleek het anders te zijn.
Jasmina De Buck