Het boek “TANK” van Bram Tankink en Ralph Blijlevens is een boek die verteld over de opmerkelijke wielerverhalen en avonturen die hij op de fiets meemaakte. Bram is geen topwielrenner die het palmares heeft van een topper maar het boek gaat ook over de man achter de topsporter, dat is het mooie.
De beschrijving die de boekentip me had gegeven klopte zeer goed. Alles wat in de tip werd verteld dacht ik ook terug te vinden in het boek. Het gebeurde soms dat ik iets las in het boek en dacht: “Hé, dit herken ik.”
Wat ik wel soms niet zo goed vond aan het boek is dat het soms net iets té langdradig was waardoor je soms je aandacht verloor, maar dit was na een paar pagina’s direct van de baan geveegd. Zo vertelde hij een verhaal over een training met de ploeg, niks bijzonder zou je denken maar hij bleef er enkele pagina’s over doorrammelen waardoor je het ook had gehad ermee.
Mijn leessmaak zal altijd het zelfde blijven zolang ik zelf op de fiets zit en waarschijnlijk daarna nog! Ik vind het gewoon zo leuk om te kunnen lezen over hoe het er in het profpeloton aan toe gaat of ging... ik zal nog boeken lezen in dit genre want het is ontspannend en ik kan me dan met wat fantasie inbeelden hoe het er echt aan toe gaat.
Mijn eindconclusie over dit boek is: ik zou het boek zeker aanraden aan mensen die een beetje in de sport zitten. Je zal dingen te weten komen die je nooit had kunnen bedenken en ook dingen tegenkomen die je van zal denken, wat iets doms.. Kort maar bondig; Aanrader!

Reacties op: Recensie TANK

Tank - Ralph Blijlevens