aardig tussendoortje

JeannettevanR 23 augustus 2019
Als postzegelverzamelaar fascineerde de titel me en de proloog vond ik veelbelovend. Daarna werd het wat minder helaas. Het verhaal gaat over de steenrijke postzegelhandelaar Arnoud die tv producent Tim tegenkomt en verliefd wordt op modeontwerpster Tanja die toevallig ook weer bevriend is met Tim. Ze besluiten een documentaire te maken over het vak van postzegelhandelaar en dat is best leuk uitgewerkt. De hoofdstukken worden afwisselend in de ik-vorm vanuit het perspectief van de drie hoofdpersonen geschreven en dat is goed gelukt. Door de beschrijvingen van de gefilmde scenes kom je het een en ander over de geschiedenis van de postzegel, de handel daar in en de vervalsingen te weten en dat is weer eens een ander onderwerp.
Waarom dan maar twee sterren? Het verhaal op zich had wel wat meer uitgewerkt kunnen worden en de dialogen vond ik bij tijd en wijle echt heel gekunsteld. Ook jammer dat het boek niet even op fouten op het gebied van d's en t's is nagekeken. Ik kan er niets aan doen, mijn oog valt daar op een of andere manier altijd meteen op.
Kkortom: een aardig tussendoortje voor als je een paar uurtjes overhebt.

Meer recensies van JeannettevanR