jelka 11 mei 2018
Waarschuwing: seksueel misbruik bij kinderen en jongeren.

Had ik dit op voorhand geweten dan had ik dit boek nooit opgepakt. Ik stond dan ook op het punt om dit boek te dnf'en ongeveer halfweg. Maar toen las ik de eerste zin van het volgende hoofdstuk en was ik ergens toch weer nieuwsgierig en heb ik toch verder gelezen.

Ik had nergens tijdens het lezen van dit boek het gevoel dat ik een thriller aan het lezen was. Dit boek gaat gewoon over Clara's saaie leventje als uitvaartondernemer. Ze is alleen maar met haar werk bezig en als je ieder keer weer opnieuw moet lezen hoe ze een lichaam klaar maakt, dan heb je het wel gehad.
Daarom ook dat ik veel delen van de laatste 100 pagina's heb overgeslagen. Het kon mij gewoon niet boeien, ik was alleen benieuw wie die kinderen misbruikte en het meisje heeft vermoord. Uiteindelijk was ik totaal niet verrast met het einde.

Ik lees niet vaak thrillers, maar deze is toch wel heel zwak ten opzichte van de anderen. Zeker geen aanrader, tenzij je je wilt verdiepen in het leven van een uitvaartondernemer.

Meer recensies van jelka