Blogtour: Een verboden dochter uit India adoptie terugkeer en bezinning

Jessica 16 januari 2023

Dit is mijn blogtour bijdrage. Het boek dat ik las voor de blogtour georganiseerd door Beauty and Books Magazine is een verboden dochter uit India adoptie terugkeer en bezinning. Het boek is een uitgave van Uitgeverij Aspekt. Het boek is geschreven door Asha Dijkstra.

Ik heb een diepe connectie met dit boek, want ik ben ook geadopteerd door mijn ouders. Alleen ik heb mijn biologische moeder nooit kunnen ontmoeten want dat wilden ze niet. Mijn moeder heeft mij afgestaan omdat ze verkracht was. Mijn vader is onbekend. Mijn moeder woonde met mijn stiefvader. Ik heb nooit de kans gehad om mijn biologische moeder te ontmoeten. Wel goed dat Asha wel de kans heeft gehad om naar Delhi te gaan en haar familie te ontmoeten. Jammer dat haar vader haar moeder dwong om de dochter te aborteren . Uiteindelijk bleek de moeder haar af te staan. Haar moeder werkte en beschikte over inkomen ze kon als ze wilde het kind toch houden. Ze kon proberen haar Asha te behouden immers was het haar inkomen. Kennelijk werkte het niet zo. Vrouwen zijn niet onafhankelijk in het land en in die tijd was het niet gebruikelijk om de baas te zijn over eigen buik zoals we dat in Nederland kennen.

Het boek is erg mooi geschreven. Ik kreeg wel tranen in mijn ogen van sommige passages in het boek. Ik voel me verbonden met wat uitspraken die Asha doet. Zoals het hebben van een bruine of een getinte huid. Ik heb dat ook. Alleen ik maakte een extreme vorm van discriminatie mee ik ben zelfs in elkaar geslagen omwille van mijn huidskleur. Het boek is een goede beleving van de auteur. Het boek is echt dik 300 pagina´s. Nou ben ik geen snelle lezer ik heb er dus wat langer over gedaan dan de gemiddelde lezer. Toen het boek uit was, was ik tevreden dit is precies wat ik van het boek had verwacht. Geadopteerd zijn is niet niets. De auteur heeft een boodschap adoptie moet je verwerken. Je roots zijn van jou. Je bent dus wie je bent. Dat vind ik ook, maar het duurde bij mij erg lang om te ontdekken wie ik was. Ik heb nu een passage uit mijn leven niet kunnen meemaken omdat mijn moeder mij weigerde. Ik snap haar zeker wel. Ze heeft iets afschuwelijks meegemaakt ik vraag me af waarom ze me hield? Of was het te laat? Houdt ze van me? Dat zijn vragen aar ik nooit een antwoord op zal krijgen. Gelukkig krijgt de auteur wel allemaal antwoorden op haar vragen. Van mij krijgt de auteur 5 sterren.

Meer recensies van Jessica