In één adem uitgelezen

Jilkv 15 november 2019
Het is een page-turner. Vol avontuur en mystiek. Knap zoals de spanning wordt opgebouwd en je niet meteen weet waar het heen gaat. Prettig te lezen, geschreven vanuit het perspectief van de 17-jarige Elvis die moet kiezen uit jeugddetentie of 4 maanden op de Mata Hari, varende met een groep veroordeelde jongeren naar het Caraïbisch gebied. Onder begeleiding van coaches en een nogal klassieke kapitein, stapt hij aan boord. Hij ontmoet daar de andere jongeren, waarbij vriendschappen ontstaan en weer verbroken worden. Langzaam kom je achter de verschillende achtergronden en geheimen die elk personage heeft. Wanneer ze aan moeten leggen wegens averij bij een klein eiland, gaan ze onder begeleiding van een lokale gids de jungle in. Daar start het avontuur vol mystiek en problemen. Dit kan niet goed aflopen. Hoe het verder gaat? Geen idee. Ja, ik heb wel een idee, want ik heb het boek gelezen natuurlijk, maar de twists and turns, die houden het interessant. Een aanrader.

Meer recensies van Jilkv