Triest maar mooi

Julia Kuijpers 01 april 2015
Thomas is klaar met z'n studie, maar heeft nog geen werk gevonden. Daarom doet hij schoonmaakwerk in de avonduren. Zijn dagen zijn leeg en saai. De relatie met z'n vriendin stelt ook niet veel meer voor. Wat moet hij met z'n leven aan...
En dan krijgt hij een brief uit Schotland van Anna. Waarom schrijft ze juist hem?
Thomas en Anna schrijven veel brieven. Met Anna gaat het slecht. Zo slecht dat Thomas eindelijk eens besluit om iets te doen, hij gaat naar Schotland om Anna te redden.
Maar wat hij daar tegenkomt was niet wat hij verwachtte.

Mooi boek. Ik herkende veel in de hoofdpersoon. Wat doe je met je dagen als je geen doel hebt....
Het boek had een droevige sfeer, maar was wel fijn om te lezen. Het tweede deel van het boek was heel spannend. Met korte vlot geschreven hoofdstukken. Waar is Anna? Wat is er gebeurd?
Ik vond het leuk dat er zinnen uit songteksten bij stonden, die weergaven hoe Thomas zich voelde.

Meer recensies van Julia Kuijpers