Een apart boek

julienne brouwers 02 augustus 2022 Auteur
Een apart boek. Dat is wat er in me opkwam toen ik mijn recensie moest samenvatten. Er zijn al veel rake bewoordingen over dit boek geschreven dus ik zal mijn recensie kort houden. Duidelijk is dat de hoofdpersoon (= bijna Auteur zelf?) Veel verborgen boodschappen in haar boek heeft staan. Soms zijn die boeiend, dan weer vilein en zuur. Soms zijn ze interessant en openbarend, dan weer doorzichtig en voor de hand liggend.
Er was 1 verborgen boodschap die ik nog niet in recensies ben tegengekomen die ik hier graag wil melden.
Meermaals laat de schrijfster haar personages dingen zeggen als ' dat begrijp of voel je pas echt als je zelf kinderen hebt'. Het kwam op mij over als dat een dingetje was voor de hoofdpersoon (en auteur?). Alhoewel dit verder niet wordt uitgewerkt in het boek vond ik deze meermaals terugkerende aanwijzingen een signaal dat hoofdpersoon geen kinderen heeft en het haar ofwel ergert of pijndoet wanneer ouders/mensen dergelijke opmerkingen maakt.
Al met al vond ik het een interessant boek, misschien wel vooral omdat ik zelf schrijfster ben van thrillers

Meer recensies van julienne brouwers