Heroes - Stephen Fry

KaatjeH 29 augustus 2019
Net als in het eerste deel 'Mythos' neemt Stephen Fry ons mee naar de klassieke oudheid. In dit deel komen de helden uit de Griekse mythen aan bod.
Zoals Fry zelf in zijn boek al aangeeft komen er wel heel veel (soms moeilijk uit te spreken) namen voorbij en is de chronologie tussen de verschillende verhalen soms ver te zoeken, waardoor het er allemaal niet eenvoudiger op wordt. Maar het is Fry zeker gelukt om het mij allemaal iets duidelijker te maken.
Het boek leest als een speciale 'Griekse' aflevering van QI, waarin Fry op geheel eigen wijze met humor allerlei feiten presenteert.
Als de geschiedenis van de klassieke oudheid tijdens mijn studie op deze manier aan bod was gekomen had ik waarschijnlijk een beter cijfer gehad en was er iets meer blijven hangen ;-)