Allesomvattend!

Allesomvattend! Dat is het eerste waar ik aan denk als ik begin deze recensie te typen.

Karin weet je in de proloog al in te pakken. In twee en een halve bladzijde is duidelijk dat haar schrijfstijl me bevalt.

Er zitten zoveel verschillende personages in dit niet al te dikke boek en ik vond het zo geweldig dat veel van die personages een eigen verhaallijn hebben in dit verhaal. Je wisselt in de hoofdstukken tussen Anouk, Kim, Ruud, Branco en Ineke.

Nu denk je wellicht dat dit een beetje verwarrend word, 5 verhaallijnen in maar 316 bladzijden, maar het voelt absoluut compleet.

Alle hoofdpersonen wonen of werken in hetzelfde dorpje maar kenden elkaar allemaal niet persoonlijk.

Anouk en Kim zijn eigenlijk met hun verhalen de twee hoofdpersonages. Zij komen beide terecht bij HEVO, de lokale voetbalclub waar Anouk haar zoontje gaat trainen en Kim’s broertje traint. Ruud is trainer van deze jonge pupillen en heeft een zoontje Rom waar Anouks zoontje graag mee optrekt. Branco is een veelbelovend voetballer bij PEC Zwolle maar hij begon bij hetzelfde HEVO waar Ineke de duizendpoot van de club is!

Volg je hem nog ;-)
Al deze levens raken met elkaar verwikkeld in een heerlijk hoog tempo verhaal waarbij onze twee hoofdpersonen ook nog eens geconfronteerd worden met een drietal musketiers die goed passen in de film ‘Mean Girls.’

En als kers op de taart krijgt Karin je aan het eind van het boek ook nog zo ver om met kippenvel op je armen hardop te roepen “Oh god, het zal toch niet he!”

Langs de lijn is een allesomvattend roman debuut dat je niet mag missen en smaakt absoluut naar meer!
Deze recensie klinkt nu misschien een beetje als een overdaad aan voetbal maar ik beloof je, als heuse Oranje supporter (die dus enkel voor de gezelligheid en een lekker drankje met een bittergarnituurtje kijkt), dat dit echt nergens zo voelt.

Ergens kreeg ik best zin om ook langs de lijn te gaan staan!

Ik ben benieuwd naar meer van deze auteur want dit boek smaakt naar meer!

Meer recensies van Kwante in Wonderland