Een boek vol liefde en verraad, vriendschap en oorlog.

Laura 22 januari 2021
Een boek vol liefde en verraad, vriendschap en oorlog. De bibliotheek van Parijs grijpt je vast en laat je niet meer los!

Odile is werkzaam bij de Amerikaanse bibliotheek in Parijs als de Tweede Wereldoorlog uitbreekt. De bibliotheek blijft open en de werknemers stoppen hun hart en ziel in hun werk om ervoor te zorgen dat de abonnees kunnen blijven genieten van de literatuur. Maar de oorlog verandert mensen... Wie is er te vertrouwen? Heeft Odile zelf wel de juiste keuzes gemaakt?

Historische fictie is niet mijn ‘gebruikelijke’ genre maar wat ben ik ontzettend blij verrast door dit boek zeg! Vanaf de eerste pagina’s werd ik gegrepen door het verhaal, de karakters en de schrijfstijl. Janet Skeslien Charles weet de personages zo te omschrijven dat het net je eigen vrienden zijn, je leert ze echt kennen. Toen ik het boek uit had wilde ik eigenlijk gelijk opnieuw beginnen!

Het boek is vlot geschreven, het leest lekker weg. De meerdere perspectieven: geschreven vanuit de jaren ‘40 en de jaren ‘80 geven stukje bij beetje het volledige verhaal van Odile weer. De schrijfster weet de spanning er goed in te houden en heeft naar mijn idee goed weergegeven hoe het er tijdens de oorlog aan toe ging.

Wil jij ook weten hoe het de bibliotheek in Parijs en haar medewerkers af ging tijdens de Tweede Wereldoorlog? Vanaf 11 februari is het boek, gebaseerd op een waargebeurd verhaal, te koop bij je lokalen boekhandel!

Meer recensies van Laura