5 tover-sterren

Leesbeestjes 09 januari 2020
Heksen en magie zijn momenteel zeer populaire thema's bij mijn kleine meiden (4 en 6 jaar). Dit boek vinden ze dan ook heel leuk om voorgelezen te worden. Ik heb het gisteren 3 x na elkaar mogen voorlezen.

Ik vind het zelf ook wel een leuk boek om voor te lezen. De tekst is vlot geschreven, al moet ik hier en daar wel eens een woordje uitleg geven, en het verhaal zit goed in elkaar. Leuke details als "ze dansen in een heksenkring" gaan nog verloren aan de kleinere kinderen maar als volwassene begrijp je ze goed.

Ik was zelf minder fan van de tekeningen. ik vind ze wel mooi, maar ik hou van een meer moderne stijl. Mijn dochters echter vinden deze tekeningen helemaal perfect. Ze verkiezen ze boven enkele andere boekjes die we hebben, zo zeiden ze me. Ik denk dat het komt door het bijzondere kleurgebruik. Alle objecten springen als het ware van de pagina en er zijn heel veel kleine dingen om steeds te ontdekken (vooral diertjes).

Het boek heeft een aangenaam formaat. Ook kleine details als de eerste bladen die tegen de kaft kleven (ik weet even niet meer hoe dat heet) zijn mooi uitgewerkt en niet gewoon wit. Achteraan zitten nog receptjes, dat maakt het helemaal. Ik denk dat we dit boek nog veel gaan lezen.