Overleven met Shay

Twee boeken in één korte tijd over het overleven van een vliegtuigcrash. (Ik las 'Voor de val', van Noah Hawley)
Misschien een beetje teveel van hetzelfde.

Maar het is ook niet verwonderlijk dat dezelfde universele thema's worden beschreven. Dit maal is het Eddie (12 jaar) die na de ramp Edward wordt - hij is de enige overlevende. Hoe zo'n leven aan te pakken, door te starten, zin te geven... Heel sterk beschreven door deze auteur.

De leukste persoon in het boek vond ik buurmeisje Shay, die alle hoogte- en dieptepunten met Edward meemaakt. Zij is net wat hij nodig heeft maar ook lekker doortastend en eigenwijs, wat het dramagehalte wat lichter maakt. Zij is precies wat hem met zijn voeten op de grond houdt. Waar hij moet zijn.

Als ik één van de twee 'overlevers'boeken zou moeten aanraden zou het deze zijn.

Meer recensies van leonie-bouwman