Lieve Edward

Lieve Edward

Rank 8089 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Een vliegtuig stort neer. Alle passagiers overlijden behalve één, een twaalfjarige jongen genaamd Edward.
Edward wordt opgevangen door zijn oom en tante, en probeert zijn nieuwe leven te begrijpen. Hij is een beroemdheid: als hij naar school gaat, staan mensen langs de kant en maken ze foto’s. Hij is het wonderkind dat overleefde.
De enige aan wie Edward echt steun heeft is zijn buurmeisje Shay, de beste vriendin die je je maar kunt wensen. Samen doen zij een onverwachte ontdekking die hen naar antwoorden op de diepste vraag leidt: wie ben je als je alles kwijt bent geraakt?

‘Betoverend mooie roman voor de fans van Kamer en Extreem luid en ongelofelijk dichtbij.’ Chloe Benjamin, auteur van De onsterfelijken in The New York Times

'Buitengewoon.’ Marian Keyes, auteur van o.a. Nu even niet

‘Het beste boek over een jong persoon dat ik sinds Emma Donoghues Kamer heb gelezen. En als er enige gerechtigheid in de wereld is, wordt het een fenomeen: buitengewoon verhaal, geweldig geschreven, absoluut the real deal.’ John Boyne, auteur van o.a. De jongen in de gestreepte pyjama
Luitingh Sijthoff
18 februari 2020