Lieve Edward

Rank 134 Gelezen 208 Aan het lezen 22 Wil ik lezen 254 Favoriet 6 Recensies 19
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 4 Spots 2 Top25's 2   Topics 0
Een vliegtuig stort neer. Alle passagiers overlijden behalve één, een twaalfjarige jongen genaamd Edward.
Edward wordt opgevangen door zijn oom en tante, en probeert zijn nieuwe leven te begrijpen. Hij is een beroemdheid: als hij naar school gaat, staan mensen langs de kant en maken ze foto’s. Hij is het wonderkind dat overleefde.
De enige aan wie Edward echt steun heeft is zijn buurmeisje Shay, de beste vriendin die je je maar kunt wensen. Samen doen zij een onverwachte ontdekking die hen naar antwoorden op de diepste vraag leidt: wie ben je als je alles kwijt bent geraakt?

‘Betoverend mooie roman voor de fans van Kamer en Extreem luid en ongelofelijk dichtbij.’ Chloe Benjamin, auteur van De onsterfelijken in The New York Times

'Buitengewoon.’ Marian Keyes, auteur van o.a. Nu even niet

‘Het beste boek over een jong persoon dat ik sinds Emma Donoghues Kamer heb gelezen. En als er enige gerechtigheid in de wereld is, wordt het een fenomeen: buitengewoon verhaal, geweldig geschreven, absoluut the real deal.’ John Boyne, auteur van o.a. De jongen in de gestreepte pyjama

Luitingh Sijthoff
18 februari 2020
20 februari 2020

Sigried Hebban Recensent

Bij twijfel, lees dit boek

door: Sigried 1 reactie 2 likes

Dat de naam Ann Napolitano waarschijnlijk geen belletje doet rinkelen, hoeft niet te verbazen. Hoewel Lieve Edward haar derde roman is, is het voor het eerst dat haar werk naar het Nederlands wordt vertaald. De verwachting dat ze met dit boek internationaal zal doorbreken, zou weleens erg snel...

Reacties op: Lieve Edward