Opgelucht.

lydia frooninckx 07 april 2021
Een boekje gevonden in een oude kast op zolder, is het begin van een leuk verhaal over 'Claire' opgeschreven door Emma Leads.

1839, Claire stapt in een koest naar Séte waar ze een baan krijgt als naaister bij Maison Hanon.
Op een dag als ze naar huis loopt, wordt Claire ruw omver geduwd. Bij het overeind komen vind ze een pakje. Van wie komt het en wat moet ze ermee. Ze besluit het te houden en goed te verstoppen.
Dan word er ingebroken en ze heeft het gevoel dat ze in de gaten word gehouden. Haar leven komt op zijn kop te staan.
Door haar werk krijgt Claire te maken met verschillende adelijke families in Séte, wordt verliefd op de zoon van een van hen, trouwplannen nemen vorm. Maar voordat ze kunnen trouwen, ondekt ze iets heel bijzonders: een oud familiegeheim.

Emma Leads geeft een goede weerspiegeling weer van de 19e eeuwse Frankrijk (je ziet de omgeving, de koetsen, de bediendes).
Het hoofdpersonnage is immer vriendelijk en charmant, de andere vrouwelijke personnages doen niet onder...hun karakters worden niet uitgediept, wat saai overkomt.

Emma Leads schreef een feelgood roman, een historische roman, een luchtig verhaal waar je een lach op je snoet tovert en een traan bij wegpinkt.
Hou je van een beetje spanning, geheimen die worden ontraadseld, liefde en romantiek dan is dit boek je ideale lectuur.

Ik geef het 3,5 sterren.

Meer recensies van lydia frooninckx