Zoeken...

lydia frooninckx 14 januari 2024
Ik mocht 'katalysator' van Benny Ahlers lezen, zijn debuutroman.

Door de klimaatsverandering is de wereld sterk veranderd, grote gebieden liggen onder water, Limburgia groeit uit tot parkstad, Groot-Beieren kreeg een militair regime. De strijd tussen beide gebieden wordt gedetailleerd omschreven.

Mikah vernam dat zijn dood gewaande moeder nog leeft en gaat op zoek naar haar.
Door omstandigheden verdween ook de moeder van Kyra, het meisje dat hem veilig deed ontsnappen uit een aanslag in Brussel....ook zij wordt gezocht en gevonden.
De emoties die zulke zoektochten teweegbrengen waren wat flauw, de gesprekken hieromtrent niet echt geloofwaardig.
Ondertussen komen we meer te weten over de nieuwe gebieden, de spanningen tussen deze onderling.

Dit verhaal is mooi, je reist mee, je zoekt mee, je ontdekt mee.

Ben benieuwd hoe Mikah, Kyra en hun vrienden verder leven in deze nieuwe wereld...kijk uit naar meer.

Meer recensies van lydia frooninckx