Knap

lydia frooninckx 21 maart 2021
Hoe het gemis van een moederfiguur een mens doet balanceren op de grens tussen hoop en wanhoop, hoe zich niet durven hechten aan iemand kan leiden tot depressies, wordt mooi omschreven in het boek 'mama gezocht!' van Chloe Verbist
Als kind sprong Chloé in de bres voor haar moeder, hielp haar door de eindeloze ruzies. Hierdoor werd zij de moederfiguur voor haar eigen moeder....en zelf kon ze nergens terecht.
Op 14 jaar verlaat ze het gezin, opzoek naar beter.
Jaren later, als ze zelf kinderen heeft, wordt Chloé opgenomen in de psychiatrie, waar ze leert omgaan met haar verleden, weglopen heeft geen zin...
Dit boek is een biografie, waarin de schrijfster haar diepste zielsroerselen bovenhaalt, wat heel veel moed vereist.
Kan Chloé de wereld met haar vele teleurstellingen nog aan, kan ze terug deel uitmaken van de 'gewone' wereld?
Op een eenvoudige manier, in simpele bewoording, lees je hoe ze dit doet...
Echt een aanrader.
Ik geef het 4****

Meer recensies van lydia frooninckx