lief en zacht geschreven

Maaike Loonen 28 april 2018
Via de luister-app van de bibliotheek heb ik dit boek beluisterd.

Het was in het begin even wennen aan de schrijfstijl en het tempo waarin het boek is geschreven, Je wordt meteen, heel mooi beeldend terug gezet in de tijd van rond 1900. Dit is bijna het tegenovergestelde van het jachtige leven dat je kunt voelen in actuele thrillers. Ik heb me er even toe moeten zetten deze omschakeling te maken.

Je komt via dit boek goed in aanraking met oude taal. Zo werd de nieuw geboren baby popke genoemd, een vroedvrouw was een baken en moeder werd meme genoemd. De woorden 'stellig'en 'van belang"kwamen ook regelmatig aan bod.

De armoede, maar ook de saamhorigheid werden goed weergegeven. Echt spannend is het niet geweest. Het zou een boek kunnen zijn om even tot rust te komen.

Mooi om gelezen (geluisterd) te hebben.

Meer recensies van Maaike Loonen