'Als je dingen bij je wil houden, kun je ze niet in quarantaine plaatsen'

MaartenBlaauw 24 maart 2020
Wat heb ik genoten van deze roman. Een plotseling ontwricht gezin; het is weliswaar een pittig onderwerp, maar met zo veel humor geschreven. Althans, ik heb bijna continu met een glimlach zitten lezen. En met bewondering. Op het puntje van mijn stoel als het ware. Geregeld nadenkend over de filosofische lading van de vaak op het eerste oog oppervlakkige observaties. Over het leven, de toekomst, de dood, relaties en keuzes maken. Het boek zit boordevol rake beelden en mijmeringen. Klein minpuntje misschien: het zijn wel erg volwassen observaties van een meisje van rond de 13 (?). Maar eigenlijk is dat alleen maar mijn jaloezie. Ik wou dat ik zo'n mooi boek kon schrijven.
Essentie van het boek voor mij: je kunt niks beginnen tegen hoe het soms loopt. Ook toepasselijk in deze quarantainetijd.