Onmogelijk mooi en magisch!

Majonne 28 december 2019
Kerstmagie!

Het verhaal van hoe Kerstmis is ontstaan. Alle elementen van Kerstmis op zijn Amerikaans/Engels komen voorbij, van de rendieren tot aan de kleding. Dit boek legt alles uit, bijgestaan door prachtige tekeningen.
Het begint met een heel triest verhaal, over Nikolas, een arme jongen. We volgen Nikolas door het hele boek in al zijn spannende en bijzondere avonturen. De humor waarmee het geschreven is, maakt dat het niet alleen maar verdrietig is om te lezen.
Dit boek heeft alles; avontuur, humor en alle emoties, zoals verdriet, rouw, moedeloosheid, maar ook hoop, moed, tevredenheid. Maar het meest van al bevat het Magie en wijze lessen.
Het gaat over het goede zien in mensen, ook al lijken ze dat niet verdient te hebben. Het gaat over geloven in dingen ook al zie je geen bewijs dat het bestaat. Goed doen, ook al doen anderen slecht tegen jou.
Het gaat over geluk vinden en maken, waar dat niet lijkt te zijn.
Dit boek is onmogelijk mooi en magisch!

Een onmogelijkheid is gewoon een mogelijkheid die je nog niet snapt.

Er zijn nog een deel 2 en 3, helaas zijn die nog niet vertaald naar het Nederlands. Ik ga er heel hard in geloven, dan komt dat vast nog.

Meer recensies van Majonne