Mooi verhaal in een historisch prentenboek

Majonne 09 mei 2024
Lucia woont in Amsterdam, haar vader is zeeman. Hij is vaak lang weg en dan mist ze hem. Als ze een schilderij van hem zou hebben, kan ze hem altijd zien. Dat gaat ze Rembrandt vragen.

Het verhaal van Lucia en haar vader is ontroerend en mooi. Dit zal voor velen Invoelbaar zijn.
Gedurende haar verhaal leren we van alles over de geschiedenis van Amsterdam. De tekeningen van de grachtenpanden en haven zijn prachtig.
We leren, het is tenslotte ook een boek over Rembrandt, van alles over de schilderkunst in die tijd. We ontmoeten Rembrandt en zoon Titus, die ons het atelier laten zien en erover vertellen. We leren over pigmenten, olieverf, lichtinval en lang stil zitten voor een schilderij. Ook zien we vele mooie kunstwerken.
Op de schutbladen komen we al prachtige bloemen tegen. Door het hele boek vind je prachtige schilderijen of onderdelen hiervan, die niet alleen van Rembrandt zijn. Ongelooflijk kunstig van Mylo Freeman hoe ze die zo mooi en herkenbaar in haar boek heeft verwerkt.
Op het eind, na een stuk achtergrondinformatie, staat een zoekpagina zodat je geen schilderij mist.

Mylo Freeman creëerde als een waar kunstenaar een historisch prentenboek, dat zich uitstekend leent voor de kunst- en geschiedenisles. Van de kleuters tot groep 8 aan toe.

Meer recensies van Majonne