Genieten van een warm gevoel als van de lentezon.

Majonne 04 mei 2024
De verhalenfabriek brengt ebook only tussendoortjes uit. Feelgood novellen die je in korte tijd leest.

Alexia heeft altijd pech in de lente, ze weet het zeker, het is een vloek. Door de Lentevloek zou ze het liefst drie maanden in lenteslaap gaan. Dan krijgt het bedrijfje dat ze met haar bestie runt een opdracht, die ze niet mag laten lopen.
Alles gaat natuurlijk misser dan mis, maar toch wil Austin haar inhuren. Ook gaat hij bewijzen dat de vloek niet echt is.
Dit kan alleen maar fout aflopen…

Ik zag van andere lezers wat kritiek, dus daar begin ik maar mee. Voor mijn gevoel wordt dit tussendoortje vergeleken met een volwaardig roman, maar dat is als een vis beoordelen op zijn behendigheid in een boom te klimmen.

Het is een tussendoortje, veel pagina's zijn er niet. Toch blijven de karakters niet helemaal vlak, ze krijgen in de loop van het verhaal meerdere kanten.
De afloop is voorspelbaar, maar daar is het een feelgood voor.

Het boek komt direct binnen. Op de eerste pagina begint Alexia al te ratelen tegen je over de vloek. Ik moest even aan haar wennen, ergerde me ook aan haar. Gaandeweg het boek begon ik via Austin wat meer begrip voor Alexia te krijgen.

Ik heb erg moeten lachen om de gekke en gênante situaties, waar Alexia zich in wist te werken. Komop, dat geloof je toch niet, dat kan alleen haar overkomen. Je zou bijna zelf gaan geloven in de lentevloek.

Gelukkig doet Austin dit niet en met zijn eindeloze begrip en geduld, brengt hij veel moois in het leven van Alexia. En dan bedoel ik niet alleen zijn uiterlijk, want dat mag er wezen.

Ik heb erg genoten van dit heerlijke tussendoortje. Wat een vrolijk verhaal, dat je een warm gevoel geeft als de lentezon.

Meer recensies van Majonne