Warm dierenverhaal

Majonne 20 april 2024
Als de papa van Tess, het konijn, verdwenen is, verhuist ze met haar moeder en zieke broertje. Ze komen ver van thuis, in een kleine flat vol andere dierensoorten. Dat is wel iets anders dan hun rustige, veilige huis. Wordt deze plek vol gevaren ooit een thuis voor Tess…

Wat het eerst opvalt aan het boek, zijn de prachtige tekeningen in kleur. Ze maken echt de sfeer in het boek.
Het is een dierenverhalen, maar vreemd genoeg is het geen enkel probleem je te identificeren met Tess en de andere dieren. Toch creëert het feit dat de hoofdpersonen dieren zijn net genoeg afstand om zeer moeilijke onderwerpen niet al te zwaar te omschrijven. Dit voelt toch net anders dan als de karakters mensen zijn.

Het boek is heel spannend, soms verdrietig. Je leeft echt mee met Tess en haar avonturen met familie en vrienden. En passant zijn er allerlei mooie wijsheden en levenslessen te ontdekken.

Tess Waterkers is een bijzonder boek, moeilijk te vergelijken en omschrijven. Ik had zo mijn twijfels, maar het is echt wel een aanrader. Tess Waterkers is een warm boek over moeilijke dingen met mooie lessen.

Meer recensies van Majonne