Een dikke pil, maar de moeite waard!

Mara van Ness 03 oktober 2017 Auteur
Het kostte me letterlijk jaren om door de eerste 100 pagina's heen te komen, maar toen ik me eenmaal door de eerste paar honderd pagina's heen geworsteld had, begon het verhaal me te pakken. Het verhaal komt langzaam op gang; de laatste paar honderd pagina's is het echter bloedstollend spannend.

Er zijn flink veel verschillende verhaallijnen, waarvan van sommige pas laat (of in dit deel nog niet/nauwelijks) duidelijk wordt wat ze met het grotere geheel te maken hebben, dus als je daar niet van houdt, is dit geen aanrader. Sowieso ook geen aanrader als je weinig tijd of geduld hebt, want het boek is 1200 pagina's in een vrij klein lettertype en het duurt een paar honderd pagina's voordat het echt op gang komt.

Wél een aanrader als je houdt van grootse SF met ruimteschepen, andere planeten, FTL travel, ruimtegevechten, technologie, mensen die met ruimteschepen kunnen communiceren en een gevaar dat de hele Confederatie bedreigt...

Meer recensies van Mara van Ness