In het eerste deel maken we kennis met Pa Salt en zijn zes geadopteerde dochters die zijn opgegroeid in 'Villa Atlantis', aan het meer van Genève. Ondertussen hebben zij een eigen leven. Na de plotselinge, mysterieuze dood van Pa Salt komen de zussen bij elkaar in Genève, waar ieder van hen via de advocaat van Pa Salt, een persoonlijke brief krijgt met aanwijzingen over hun achtergrond.

Wie Pa Salt is, wat hij doet en waarom hij juist deze zes meiden heeft geadopteerd is een raadsel, ook is het een raadsel waarom Pa Salt geen zevende dochter heeft geadopteerd. Dit maakt de lezer ontzettend nieuwsgierig.

Het eerste boek gaat over de oudste dochter Maia. Maia heeft donker haar en is beeldschoon. Zij is de enige die nog in Genève woont. Na het lezen van haar brief besluit zij om de aanwijzing op te volgen. Ze vertrekt naar Rio de Janeiro. Dan komt er een nieuwe verhaallijn wat zich afspeelt in de jaren 20 in Rio de Janeiro. Dit verhaal gaat over de mooie Braziliaanse Izabella.
Het leven van Izabella is moeilijk, ondanks dat haar ouders rijk zijn, heeft ze te maken met een cultuur waar status erg belangrijk is, waardoor ze geen eigen keuzes kan en mag maken. Wat Izabella voelt en ervaart, weet de schrijfster goed over te brengen.

De verhaallijnen zijn beide heel fijn geschreven. Rio de Janeiro wordt zo omschreven dat je voelt dat je er ook bent. Kunst, cultuur, geschiedenis en het heden komen in dit boek terug.

Het gaat over de zoektocht van een vrouw in een nieuw land waar ze haar "ik" tegenkomt. In één woord een prachtig boek!

Reacties op: In één woord: Prachtig!

De zeven zussen - Lucinda Riley
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 12,99 Bestel het e-book € 9,99