Mooie geschiedenis

MarianneGerrits 05 april 2021
Het boek bevat mooie geschiedenis. Dat in 1673 New York wederom was heroverd door de Hollanders staat niet in de geschiedenisboeken. Het verhaal vertelt ook over de periode daarvoor toen het nog Nieuw Amsterdam heette. In het verhaal komen er twee, eigenlijk drie verhalenlijnen naar elkaar toe. De personages op de schepen worden beschreven als ruwe mannen, wat in die tijd ook wel zo was. Dat Nieuw Amsterdam niet makkelijk te besturen was komt ook naar voren in het boek. Voor mij was het een interessant verhaal die als een film in mijn fantasie voorbij ging. Nadat ik het boek uithad ben ik me nog meer gaan verdiepen in de geschiedenis van New York! Nog steeds vind je in New York Nederlandse details, zoals straatnamen etc. (Breedestraat wat nu Broadway heet, Bowery wat afstamt van het woord bouwerij wat boerderij betekende). Aanrader om te lezen als je van geschiedenis houdt.