Spannend en Realistisch

Marisa98 19 augustus 2019
Dit boek greep me meteen vast. Door de schrijfstijl lees je er vlot doorheen en ik heb het dan ook in 1 dag uitgelezen. Het is een pijnlijk verhaal, met rauwe emoties en heftige situaties. De schrijver is niet bang om een realistisch beeld te geven van wat gevangenschap met mensen doet.
(vanaf hier een semi-spoiler)

Het einde is tragisch, en zeker niet wat je verwacht in een YA boek. Maar het is een einde die je wel doet denken. En geeft genoeg vragen. Eerst dacht ik dat het boek de laatste hoofdstukken miste, of dat er nog een deel kwam. Maar nee, het einde was zoals het hoorde te zijn. Een harde realiteit die net zoals in het echte leven een abrupte wending kan hebben. Dit boek opende mijn ogen daarvoor. En daarom is het in mijn ogen zo goed. Het maakt het niet mooier dan het is. Het geeft geen rooskleurig einde en daarmee laat de auteur zien dat hij de lezers serieus neemt.