heerlijk boek voor in de vakantiekoffer

MarjoleinT 29 april 2024
Dit boek is evenals het eerste boek lekker makkelijk om te lezen. Het hele verhaal draait om de vriendschap van 10 vrouwen waarbij in het eerste boek vijf vrouwen centraal staan en en het tweede boek de overige vier. Beide boeken zijn goed los van elkaar te lezen, maar het het leuker om ze achter elkaar te lezen. Het zijn herkenbare situaties waarin deze vrouwen terecht komen, vooral in het tweede boek. Het is zeker ook een heel eigentijds boek waarin de huidige maatschappelijke problemen benoemd worden, maar niet mee dan dat. Je vereenzelvigt je al snel met deze vrouwen en hun belevenissen. Het is evenals het eerste boek, Anders bekeken, in de ik-vorm geschreven en ondanks dat in elk hoofdstuk een ander personage centraal staat, is het goed te volgen, mede dankzij de proloog waar het boek mee begint. Een aanrader voor wie even lekker in het zonnetje wil relaxen met een boek en even niet wil nadenken.

Meer recensies van MarjoleinT