Vooruitziende blik van Arthur C. Clark

Voor fans van het genre behoeft Clark geen nader introductie lijkt mij.
Ik las Rendevous met Rama al een poosje terug en ik was vorig jaar dan ook uiterst verbaasd toen Rama in het echt op Aarde af kwam suizen.
Nu ben ik een echte Ancient Aliens Fan en soms wil ik graag zien dat e.e.a. werkelijk waar is maar nu dacht ik echt dat het bewijs er aan kwam. de wetenschap heeft helaas relatief weinig tijd aan het fenomeen besteed en het object was voor je het besefte alweer uit ons zonnestelsel vertrokken, op weg naar andere verre plaatsen waar wij als mensheid voorlopig alleen van kunnen dromen.
Als troost heb ik het boek opnieuw gelezen en ondervonden dat het lezen was als een ontmoeting met een oude vriend.
Nogmaals mijn bewondering voor een schrijver die al in 1973 zag dat Rama onderweg was.