Gaten in ons leven

Miriam R. 10 maart 2024 Boekverkoper
In acht lessen neemt Gary Ferguson je mee door een reis door de natuur en door onszelf. Hoe verhouden we ons tot natuur, hoe vinden we onze plek terug. Wanneer kunnen we tevreden zijn, herkennen we schoonheid nog wel in onze gejaagde, door consumerism gedreven levens? Naast ontzettend veel wetenschappelijke inzichten geeft Ferguson ook een intieme blik in zijn eigen leven en hoe hij de acht lessen heeft verzameld op zijn talloze reizen. Van een diepe vallei in Yellowstone National Park, tot aan de Hudson River in upstate New York, Ferguson beschrijft ontzettend mooi wat natuur met je kan doen als je er maar ontvankelijk voor bent.
'Betoverd worden door de natuur zal je altijd uit je geïsoleerde zelf halen, uit de vicieuze cirkel van streven naar, bang zijn voor en je vervelen met, die zo makkelijk gaten slaat in ons leven. Echt, het enige dat we moeten doen, is op komen dagen, ademhalen en onze gedachten tot rust brengen.'

Meer recensies van Miriam R.