In zijn openingszinnen in deze buitengewone bundel Puur Termes beschrijft de dichter, Marco Termes, zijn drijfveer: “ … met elk woord dichterbij komen, tot je niet meer verder kunt”. En hij begroet de lezer met: “Hier is mijn lijf. Hier is mijn leven. Hier is mijn liefde.” En deze belofte maakt hij meer dan waar. Door ieder gedicht, in elke strofe, door ieder woord word je onherroepelijk tot in de kern geraakt. Dat dit de ultieme wens blijkt van de woordtovenaar, lees je in een van zijn gedichten waarin een indiaantje met een zuignapje zorgt dat “tjsak, blijft de zin plakken in je hoofd”. Het verlangen om woorden en daden in een ander leven te laten resoneren en de mensheid bewust te maken van de werkelijk belangrijke dingen in het leven, lijken de bron van dit meesterwerk. Laat je meeslepen op de poëtische golf van vele indrukwekkende taferelen in het leven van de leermeester en besef je des te meer dat het leven geLEEFd moet worden. Ondanks/dankzij leed en verdriet, ervaar de liefde en geniet. Durf te dromen, omarm het leven, geef en heb (jezelf) lief!

Reacties op: Puur raak!

Puur - Marco Termes